Deze website wordt niet langer ondersteund in Internet Explorer.
Open de website in Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox of Safari.

Uw reservering en betaling

Deel 1: Mijn reservering

Deel 2: Mijn betaling

Deel 3: Mijn boekingsaanvraag

Deel 4: Mijn online boeking lijkt niet te zijn gelukt

Deel 5: Kan ik mijn boeking wijzigen

Deel 1: Mijn reservering

Wat gebeurt er na mijn reservering via de website?

Hartelijk dank voor uw reservering! U ontvangt van ons direct na uw reservering een eerste bevestiging dat uw reservering of boekingsaanvraag in goede orde is binnen gekomen. Wij dienen altijd nog een extra handmatige check uit te voeren. Zodra dit is gebeurd, ontvangt u van ons uw definitieve reisovereenkomst/factuur. Pas dan kunt u aanvullende zaken gaan regelen zoals bijvoorbeeld uw vliegtickets. Voor de procedure bij een boekingsaanvraag verwijzen we u graag naar het item “uw boekingsaanvraag”.

Is mijn boeking dan niet meteen 100 % bevestigd?

Al de accommodaties op onze website zijn van verschillende partner organisaties, wij hebben geen eigen accommodaties. Met heel veel partners hebben we een directe koppeling en zou uw reservering meteen bevestigd kunnen worden. Echter dienen we altijd handmatig enkele checks te doen, bijvoorbeeld of het gaat om een boeking voor een gezin of voor een groep jongeren. Deze laatste kunnen wij namelijk haast nooit accepteren. Nadat wij deze checks hebben uitgevoerd ontvangt u, uw reisovereenkomst/factuur en is uw reservering bevestigd. Met enkele partners hebben we geen directe koppeling en dienen we de beschikbaarheid te dubbel checken alvorens we u de reservering kunnen bevestigen. Zeker in drukke tijden is deze extra check heel belangrijk. De accommodaties worden namelijk via diverse websites aangeboden en hoe zorgvuldig wij en onze partners hier ook mee omgaan, het komt in uitzonderlijke gevallen voor, dat iemand u net voor is geweest en dat de accommodatie er toch niet is. Vandaar dat wij deze extra check in hebben gebouwd. U krijg t dus pas de bevestiging als wij deze ook hebben van onze partner organisatie. Dit is doorgaans nog dezelfde dag als u tijdens kantooruren reserveert of uiterlijk de volgende dag als u buiten kantooruren reserveert. (let op deze procedure geldt niet bij boekingsaanvragen, zie hiervoor het item “uw boekingsaanvraag”)

Ik wil diverse campings combineren

Wat leuk dat u rond wilt gaan trekken, dat is natuurlijk mogelijk (rekening houdend met de wisseldagen en het minimumaantal te verblijven nachten op de betreffende campings). Omdat wij met verschillende partners samen werken, kan dit bij ons niet onder één reservering worden ondergebracht. De verschillende campings dienen in afzonderlijke reserveringen gemaakt te worden. Neem u gerust contact met ons op in dergelijke gevallen.

Ik wil meer dan één accommodatie op dezelfde camping reserveren 

Gezellig dat u met meerdere gezinnen op reis gaat! De verschillende accommodaties dienen ieder afzonderlijk te worden ingeboekt. In het veld opmerkingen kunt u ons laten weten dat u samen reist. In de meeste gevallen kunnen we een wens voor u toevoegen dat u graag naast elkaar wilt verblijven. We kunnen u niet garanderen dat deze wens ook gehonoreerd kan worden. . Een enkele aanbieder biedt de mogelijkheid om een naast elkaar garantie bij te boeken. Deze kost € 30 per stacaravan en daarmee krijgt u de garantie dat u naast, tegenover of achter elkaar staat. Er staat dan nooit een stacaravan tussen de beide stacaravans. Als de naast elkaar garantie bij uw accommodatie mogelijk is, dan komt u deze tegen onder de extra’s tijdens het boekingsproces. 

Ik reis samen met een groep(je) jongen mensen. Mag dit?

Veel van onze aanbieders accepteren geen reserveringen van groepen jongeren. Zelfs een groepje van 2 kan geweigerd worden vanwege het familiaire karakter van de reizen die zij aanbieden. We kunnen op deze plek niet echt een leeftijd neerzetten tot welke deze regel geldt. De ene aanbieder houdt daarbij 21 aan, maar er zijn ook aanbieders die geen jongeren accepteren onder de 25 jaar. We zullen in dergelijke (twijfel) gevallen altijd contact zoeken met de aanbieder om te verifiëren of zij uw reservering accepteren. 

Ziet de accommodatie op de website er ook precies zo uit? 

De foto’s op onze website zijn er om u een algemene impressie te geven van de betreffende accommodatie.  De foto’s zijn niet altijd op de camping genomen die u aan het bekijken bent. Uiteraard beschikt de accommodatie over de faciliteiten zoals beschreven op onze site. De foto’s kunnen echter afwijken.

Kan ik ook op andere dagen aankomen dan vermeld op de website? 

Op onze website ziet u alle mogelijke reisduren en aankomstdagen op een rij. Campings en aanbieders hebben vaak vaste aankomstdagen en ook vaak een minimumaantal nachten wat u dient te verblijven. Dit wisselt per aanbieder en ook per seizoen. 

De beschikbare aankomstdagen komen mij niet goed uit

Stel u kunt op de camping van uw keuze uitsluitend op zaterdag aankomen, maar u wilt of kunt uitsluitend op zondag aankomen. In veel gevallen is dit mogelijk, echter dient u dan wel vanaf zaterdag te betalen (een nacht extra dus). We dien dit wel altijd vooraf voor u na te vragen. Niet alle aanbieders bieden deze mogelijkheid.

Toen ik gisteren dezelfde accommodatie bekeek, was deze anders geprijsd

Dit kan gunstig voor u uitpakken, maar soms ook niet. Enkele van onze aanbieders werken met flexibele prijzen, zij laten hun prijs afhangen van de vraag en het aanbod. Het kan dus voorkomen dat de prijs lager wordt, maar het kan ook even zo vaak voorkomen dat de prijs hoger wordt.

Tot wanneer geldt de vroegboekactie? 

Onze vroegboekactie waarbij u de gelegenheid krijgt om gratis te wijzigen en annuleren en waarbij u gebruik kunt maken van de vaste klantenkorting loopt tot 1 maart 2022. De voorwaarden met betrekking tot deze actie kunt u vinden op de homepage van onze website, zo lang de actie geldig is. Het is zeker de moeite waard om gebruik te maken van onze vroegboekactie. U loopt geen risico tot 1 maart 2022. U mag immers tot die datum gratis wijzigen maar ook annuleren (zonder opgaaf van redenen)! Alleen geldig voor nieuwe boekingen met aankomst vanaf 01/04/2022 en niet voor omboekingen van 2020/2021 naar 2022 ivm covid-19.

Welke kortingen zijn er? 

Aanbieders van accommodaties hebben vaak leuke vroegboekkortingen deze lopen op diverse data af. Bij de één is de korting geldig tot 1 december, bij een ander bijvoorbeeld tot 1 maart. Ook gelden er soms 14 =7 of 7= 6 kortingen. Van alle kortingen die de aanbieder ons geeft, laten wij u natuurlijk mee profiteren!  Wij bieden u graag hele mooie reizen voor de scherpst mogelijke prijzen. De prijs op onze website is altijd inclusief alle lopende kortingen. Ziet u geen korting, dan geldt er helaas geen korting (meer).

Kan ik bij u ook terecht voor een lastminute?

Door de grote vraag naar stacaravans en bungalowtenten is het vaak voordeliger om gebruik te maken van de diverse vroegboekacties. Er zijn vaak weinig lastminute aanbiedingen, vooral in het hoogseizoen zijn deze er vrijwel niet. De populaire campings zitten al zo vroeg vol, dat er geen lastminute kortingen meer gegeven worden. U kunt natuurlijk altijd onze website in de gaten houden, als er lastminutes zijn, kunt u ze daar terugvinden

Deel 2: Mijn betaling

Hoeveel bedraagt de aanbetaling? 

De aanbetaling bedraagt 25% van uw reissom. De aanbetaling dient u binnen 3 dagen na boeking te voldoen. Boekt u een reis binnen 8 weken voor aankomst, dan dient de gehele betaling meteen te worden voldaan. Er geldt in dat geval geen aanbetaling. Boekt u, uw reis tijdens onze vroegboekactie dan bedraagt de eerste aanbetaling slechts 75 euro ! De aanbetaling van 25% (minus de reeds betaalde € 75,-) doet u dan uiterlijk 01/02/2022.

Wanneer dien ik mijn restbetaling te voldoen? 

De restbetaling dient 8 weken voor uw aankomstdatum bij ons binnen te zijn. Bij een boeking binnen 8 weken voor aankomst, dient de gehele reissom in 1 keer bij boeking te worden voldaan. 

Welke betalingstermijn wordt er gehanteerd? 

Voor alle reserveringen buiten 8 weken voor aankomst hoeft u niet meteen een betaling te voldoen tijdens het boekingsproces. U ontvangt uw boekingsovereenkomst/ factuur en heeft tot 3 dagen na het maken van uw reservering om de aanbetaling van 30% van uw reissom te voldoen. De restant betaling dient u 8 weken voor uw aankomstdatum aan ons te voldoen. Deze termijnen kunt u ook terugvinden op uw boekingsovereenkomst. Boekt u een reis binnen 8 weken voor uw aankomstdatum dan dient u de betaling tijdens het boeking proces meteen in zijn geheel te voldoen. 

Ik heb mijn (aan)betaling gedaan en krijg toch steeds een herinnering 

Ons reserveringssysteem stuurt automatisch herinneringen uit als er gesignaleerd wordt dat er een (aan) betaling open staat. Dit kan het geval zijn als u bijvoorbeeld 1 euro te weinig heeft aanbetaald en u zelf had bedacht die extra euro over te maken middels de restantbetaling. Hoe klein het bedrag ook is u zult hiervan altijd een herinnering ontvangen, neemt u gerust contact met ons op in een dergelijk geval. We denken graag met u mee.

Hoe lang duurt de verwerking van mijn betaling

In de meeste gevallen wordt de betaling  uiterlijk 1 werkdag na het ontvangen van uw betaling verwerkt. Indien u  op vrijdag of in het weekend uw betaling heeft voldaan, dan zal deze op uiterlijk de eerst volgende werkdag na ontvangst worden verwerkt.

Mijn betalingstermijn is verstreken, wat nu?

Dit kan iedereen gebeuren en daar hebben we begrip voor. Neemt u contact met ons op, dan bespreken we samen de mogelijkheden. 

Ik heb een herinnering ontvangen

We zullen u altijd 2 betalingsherinneringen sturen alvorens wij overgaan tot het annuleren van uw reservering. Ook proberen wij telefonisch contact met u te krijgen om de openstaande betaling met u te bespreken. Krijgen we echter geen enkele reactie en blijft uw betaling uit, dan zijn we genoodzaakt uw reservering te annuleren en de daarvoor geldende kosten aan u door te belasten. Betreft het een lastminute reservering, dan is er vaak te weinig tijd voor de 2 genoemde herinneringen en zullen we bij het uitblijven van een betaling direct contact met u opnemen. Ook in dit geval zullen we de reservering annuleren als de betaling uitblijft en zijn de annuleringskosten voor uw rekening. We gaan er natuurlijk van uit dat dit alles niet nodig.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

We dienen dit per verzoek intern te bespreken. Onder bepaalde voorwaarden is dit soms mogelijk. Neemt u hierover contact met ons op, wij zullen de mogelijkheden met u doornemen.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

U kunt bij ons betalen via een bankoverschrijving of via uw persoonlijke portal. U kunt inloggen in uw persoonlijke portal met uw boekingsnummer en uw klantnummer. Vervolgens kunt u via iDEAL of middels uw creditcard (Visa en Mastercard) uw betaling voldoen.

Deel 3: Mijn boekingsaanvraag

Wat houdt een boeking op aanvraag in?
Dit betekent dat de accommodatie niet meer op voorraad beschikbaar is. Wij nemen contact op met de aanbieder van uw accommodatie om een extra accommodatie aan te vragen. Dit duurt doorgaans 2 tot 3 werkdagen. Is de accommodatie beschikbaar dan is het meteen een definitieve reservering. U ontvangt dan van ons een boekingsovereenkomst welke tevens dient als factuur. Is de accommodatie niet beschikbaar dan komt uw reservering te vervallen en kijken we met u mee naar andere mogelijkheden. We zullen u hierover telefonisch of per e-mail informeren.

Kan ik een boekingsaanvraag annuleren?
Dit is in principe mogelijk, zolang wij nog geen antwoord hebben ontvangen van de aanbieder. Zodra wij een positief antwoord hebben ontvangen, is het een definitieve reservering en kan deze niet meer zonder kosten worden geannuleerd.

Is het mogelijk om een lopende aanvraag te wijzigen?
Een lopende aanvraag is te wijzigen, zolang er nog geen antwoord van de aanbieder is. U dient hierover altijd contact met ons op te nemen. Het kan immers zo zijn, dat wij al een antwoord hebben ontvangen, maar nog niet de gelegenheid hebben gehad om u te informeren.

Kan ik een informatieve aanvraag indienen?
Dat is helaas niet mogelijk. De afspraak met onze partners is dat we uitsluitende aanvragen indienen als de boeking definitief gemaakt mag worden. Dit doen we om verwarring, overboekingen of no shows te voorkomen. Het is in ieders belang dat we dit niet doen, ook en vooral het uwe.

Deel 4: Mijn online boeking lijkt niet te zijn gelukt

Ik vul alle gegevens in op de website maar ik kom niet verder

Soms komt het voor dat u ziet dat een accommodatie beschikbaar maar is, maar toch lukt het niet om deze vast te leggen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Soms is het zo dat de accommodatie net is weg geboekt, in dat geval hebben twee boekingen elkaar gekruist. De accommodatie is vastgelegd voor degene die het boekingsproces het snelst heeft doorlopen. Helaas is de accommodatie dan niet meer beschikbaar voor u. Een andere oorzaak kan zijn, dat de website herkent dat er te veel gasten zijn ingeboekt, of dat de kinderen te “oud” zijn om gebruik te kunnen maken van het bovenste bed in het stapelbed.  Neemt u in dergelijke gevallen altijd contact met ons op, we kijken graag met u mee en helpen u graag verder.

Ik wilde online reserveren maar nu lijkt de accommodatie niet meer beschikbaar te zijn

Dit kan voorkomen. De accommodaties uit ons aanbod worden via diverse kanalen aangeboden. Soms komt het voor dat u net te laat bent en de accommodatie wordt weg geboekt terwijl u nog uw gegevens aan het invullen bent. Het kan echter ook zo zijn, dat u de accommodatie al had aangeklikt en deze “als pending” in het systeem van de aanbieder blijft “hangen”. In dit geval komt de accommodatie na ongeveer een half uur tot een uur weer als zijnde beschikbaar in beeld. Bij twijfel kunt u altijd contact met ons opnemen.

Ik ontvang geen ontvangstbevestiging

Heeft u al in uw spam mailbox gekeken? Soms komt het voor dat onze bevestigingen daarin terecht komen. Is dit niet het geval, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. U kunt ons bereiken van maandag tot vrijdag van 09:00 tot 17:30 uur en op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur.

Ik ontvang geen reisovereenkomst/factuur

Na ontvangst van de eerste voorlopige ontvangstbevestiging kan er enige tijd verstrijken voordat u de definitieve reisovereenkomst/factuur ontvangt. Zeker als u de reservering buiten kantooruren maakt. Heeft u de reservering in het weekend gemaakt, dan zult u de definitieve reisovereenkomst/ factuur op maandag ontvangen. Maakt u de reservering van maandag tot vrijdag in de avond, dan zult u deze de volgende dag ontvangen. Maak u de reservering tijdens kantooruren, dan zult u in de meeste gevallen de reisovereenkomst/factuur nog dezelfde dag ontvangen. Op nationale feestdagen ontvangt u de reisovereenkomst/ factuur op de eerstvolgende werkdag. Tip: check voor de zekerheid uw spam mailbox! Neemt u bij twijfel gerust contact met ons op.

Deel 5: Kan ik mijn boeking wijzigen?

Zijn er kosten verbonden aan het wijzigen van een reservering?

Dat dient per situatie bekeken te worden. Doordat wij met veel verschillende partners samenwerken, dient een wijziging plaats te vinden binnen het aanbod van de oorspronkelijk “gekozen” partner. Als de reissom hoger wordt, kan er meestal gewijzigd worden binnen het aanbod van de partner. Als de reissom lager wordt, dienen er vaak annuleringskosten betaald te worden over het verschil tussen de oorspronkelijke en de nieuwe reissom. De hoogte van deze annuleringskosten hangt af van het tijdstip waarop u wijzigt. Hoe dichter bij de aankomstdag hoe hoger de kosten zijn. Volgens onze voorwaarden mogen er per wijziging € 27,- wijzigingskosten in rekening worden gebracht. Indien u een boeking wilt wijzigen naar het aanbod van een andere partner zal de wijziging worden gezien als een annulering, hiervoor gelden de dan geldende annuleringskosten. Neemt u gerust contact met ons op als u uw boeking wilt wijzigen.

Hoe wijzig ik mijn boeking?

Hiervoor dient u per e-mail contact met ons op te nemen. Wij zullen vervolgens contact met u opnemen om de mogelijkheden en gevolgen van de wijziging met u door te nemen.

Kan ik de reizigers wijzigen?

De hoofdboeker van de reservering kan de medereizigers wijzigen, dit dient per e-mail te geschieden. Het is hierbij wel van belang dat de hoofdboeker, de hoofdboeker blijft. 

Tot wanneer kan ik mijn boeking wijzigen?

Dit is per partner verschillend en hangt ook af van de soort wijziging. Neemt u in het geval van een wijziging contact met ons op, wij informeren u graag over de mogelijkheden.

Kan ik kiezen om mijn boeking over te dragen aan een ander gezin?

Als beide gezinnen hier per e-mail toestemming voor geven, dan is dit in veel gevallen mogelijk. We zullen dit per geval voor u na moeten vragen bij de betreffende partner. In veel gevallen zullen ze hier echter aan mee werken. U dient in een dergelijk geval wel onderling zelf zorg te dragen voor de eventueel al betaalde reissommen.