Tips en advies
020-2626344

Uw accommodatie

Is er een verplichte borgsom?  

  • Ter plaatse op de camping betaalt u inderdaad een borgsom, de hoogte hiervan wisselt per aanbieder. Op uw voucher kunt u de hoogte van de borgsom terugvinden. Soms kunt u deze per creditcard betalen, maar in de meeste gevallen zal deze contant betaald moeten worden. U betaalt deze aan de contactpersoon van de aanbieder van uw accommodatie, dit kan dus de camping zijn of één van onze partners. De contactpersoon ter plaatse voert de eindcontrole uit op uw vertrek dag, als u de accommodatie in goede orde achterlaat, ontvangt u de borg in zijn geheel terug.

Gebruik van de accommodatie

  • Indien u bij aankomst schade en of verlies constateert, dient u dit ter plaatse bij de beheerder van de accommodatie of, indien de accommodatie van de camping is, bij het personeel van de camping. Deze zullen ervoor zorgdragen dat de tekortkoming zo snel mogelijk wordt hersteld. 
  • U bent tijdens uw verblijf aansprakelijk voor alle verlies en/ of schade aan de accommodatie en/of inventaris. Deze zal de aanbieder van uw accommodatie op u verhalen indien van toepassing. U dient uw accommodatie met zorg en volgens bestemming te gebruiken. 

Mag het maximaal aantal personen overschreden worden?  

  • Dit mag nooit! Ook niet als het om een baby’tje gaat. 
  • Dit heeft vaak te maken met de regels op de camping, de veiligheid en de verzekering van de aanbieder van uw accommodatie. Het is voor uw eigen veiligheid dat hier streng op wordt toegezien. 
  • Wij hebben al vaker meegemaakt dat families geweigerd zijn op de camping of in hun accommodatie als ze toch met meer dan het toegestane aantal op de camping aankwamen. LuxCamp kan hier niet voor aansprakelijk worden gehouden, en evenmin voor de extra kosten die ontstaan indien u een extra plaats/accommodatie dient te boeken, 
  • Meld extra personen minstens 2 weken voor aankomst aan via info@lux-camp.nl. Zorg ervoor dat u de namen en leeftijden van deze personen bij de hand hebt. Soms geldt voor extra personen een toeslag.

Beschikt de accommodatie over airconditioning?

  • Deze informatie kunt terugvinden bij de informatie van uw accommodatie op onze website. Er zijn verschillende mogelijkheden: de accommodatie beschikt niet over airconditioning, er geldt een toeslag voor het gebruik van de airconditioning (bij boeking of ter plaatse op de camping) of de airconditioning is inbegrepen bij uw reissom. Bij twijfel kunt altijd contact met ons opnemen.

Wat is de ligging van mijn accommodatie op de camping? 

  • Wij beschikken over heel veel plattegronden waarop de accommodaties van onze partners te vinden zijn. Vraagt u er gerust naar voor of na het maken van uw reservering, we mailen de juiste plattegrond graag naar u door. De plattegronden zijn altijd onder licht voorbehoud, het komt namelijk wel eens voor, dat accommodaties worden verplaatst gedurende de wintermaanden of in het voorjaar.
  • Wij kunnen u helaas niet vertellen welk nummer u heeft, omdat wij niet zelf de indeling maken. Dat doen de aanbieders, en om logistieke redenen krijgt u dit bij aankomst pas te horen. Wij beschikken niet over deze informatie.

Kan ik een voorkeur opgeven voor een bepaalde ligging op de camping?

  • Bij de meeste van onze aanbieders is het mogelijk om een voorkeur op te geven. Echter niet bij allemaal. Een voorkeur blijft echter een wens kan niet worden gegarandeerd. Een enkele aanbieder biedt de mogelijkheid om een naast elkaar garantie bij te boeken. Deze kost € 30 per stacaravan en daarmee krijgt u de garantie dat u naast, tegenover of achter elkaar staat. Er staat dan nooit een stacaravan tussen de beide stacaravans. Als de naast elkaar garantie bij uw accommodatie mogelijk is, dan komt u deze tegen onder de extra’s tijdens het boekingsproces.

Kan ik Nederlandse zenders kijken als er een satelliet tv aanwezig is?

  • Dit is zeker niet altijd het geval. Doordat wij samen werken met veel internationale partners, kan het zijn dat er wel een satelliet televisie is, maar dat deze geen Nederlandse zenders laat zien. Daarbij komt ook nog dat er altijd een storing kan zijn, waardoor de ontvangst wordt verstoord.

Kan ik in mijn accommodatie gebruik maken van de WIFI van de camping?

  • Dit is heel vaak niet het geval. Tot nu toe hebben we 1 partner die een luxe stacaravan aanbiedt met een eigen wifinetwerk, behoudens storingen heeft u hier dus de beschikking over een eigen WIFI netwerk. Dit zal echter nooit de snelheid en kwaliteit zijn die u veelal thuis gewend bent. In alle andere gevallen is er meestal geen of beperkt bereik in de accommodaties. Onze ervaring is dat het wifi bereik op de camping vaak erg minimaal is, houdt u hier alstublieft rekening mee.

Zijn dekens/dekbedden en kussens inbegrepen?

  • In de meeste gevallen wel, het komt echter soms voor dat deze niet inbegrepen zijn. U vindt de informatie hierover terug onder het kopje slaapkamer bij de betreffende accommodatie op onze website.

Wat kan ik verwachten van de matrassen in mijn accommodatie?

  • Verwacht nooit een kwaliteitsmatras zoals u deze misschien thuis gewend bent. Het blijft kamperen, ook al verblijft u in een luxe stacaravan of in de mooiste lodgetent, de matrassen zijn nooit zoals thuis. 


Waarom kan ik mijn accommodatie niet terugvinden op de plattegrond van de camping?

  • LuxCamp is agent en bemiddelaar, wij verhuren allerlei soorten accommodaties op vele campings in Europa. De partners waar wij mee samenwerken plaatsen hun eigen accommodaties op een door hen gereserveerd plaatsen op de camping. Daarom kan het voorkomen dat uw accommodatie niet op de website van de camping zelf te vinden is.


♦ Wir hoffen wir konnten Ihnen so weiterhelfen und wünschen Ihnen einen angenehmen Urlaub. ♦ 

  Sollten Sie weitere Fragen haben, kommen Sie durch, dass klicken auf den Button unterhalb wieder zurück zur Übersicht.↷