Tips en advies
020-2626344

Algemene Voorwaarden LuxCamp

Artikel 1 Identiteit van de verkoper
Artikel 2Toepasselijkheid & voorwaarden
Artikel 3 Ons aanbod en uw bestelling
Artikel 4 Herroepingsrecht
Artikel 5 De prijs
Artikel 6 Betaling
Artikel 7 Conformiteit en garantie
Artikel 8 Levering en uitvoering
Artikel 9 Duur
Artikel 10 Overmacht
Artikel 11Intellectueel eigendom
Artikel 12Klachtenregeling en geschillen
Artikel 13Annuleren
Artikel 14Zekerheidspakket
Artikel 15Wijzigingen
Artikel 16Prijsverhoging
Artikel 17Gevonden voorwerpen
Artikel 18Huisdieren

Artikel 1 - Identiteit van de verkoper

LuxCamp maakt onderdeel uit van CampingVision AG.

CampingVision AG
Rue du Bachet 14
1212 Grand-Lancy,
Zwitserland

Ondernemingsnummer KvK Zwitserland: CH-660-2192912-7

E-mailadres: info@lux-camp.nl
Telefoonnumer: +31 (0)20-2626344

Artikel 2 - Toepasselijkheid & voorwaarden

1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als Webwinkelier aan u als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).

2. U kunt enkel boeken als u woonachtig bent in Nederland, België, Duitsland, Zweden, Zwitserland, Oostenrijk of Luxemburg. Als u een woonadres in een ander land opgeeft, kunnen we uw boeking weigeren.

3. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet u minstens 23 jaar oud zijn. Als u jonger dan 23 jaar bent, kunnen we deze boeking weigeren. Groepen jongeren kunnen alleen een accommodatie boeken 'op aanvraag'. LuxCamp behoudt zich het recht de boeking te weigeren, naar gelang de regelgeving van de aangevraagde aanbieder.

4. Het maken van een boeking via onze website, via mail of via telefoon geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die beschikbaar zijn via de website.

5. Als u online boekt, vind u samen met de bestellingsbevestiging of ten minste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat u kan opslaan of afdrukken.  We raden u overigens aan om dit altijd te doen.

6. Als naast deze algemene voorwaarden ook andere bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor deze bijzondere voorwaarden.  Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden kunt u als consument altijd de meest voordelige tekst in uw voordeel inroepen.

Artikel 3 - Ons aanbod en uw bestelling

1. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod. Wanneer het aanbod niet meer geldig is, wordt het van de website gehaald. De website wordt meerdere keren per dage ge-update. Het kan in uitzonderlijke gevallen zijn dat de website beschikbaarheid aangeeft terwijl dit in realiteit niet meer het geval is. In dat geval stellen wij u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Eventueel versturen wij u een mogelijk alternatief aanbod.

2. Uw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we uw bestelling bevestigen per e-mail en zodra we voor uw betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Visa, MasterCard, iDeal en overschrijving. Indien de uitgever van uw kaart weigert om in te stemmen met de betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet leveren van uw bestelling. Boekingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

3. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we u verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om u een goede beoordeling te laten maken. De gebruikte afbeeldingen zijn voor impressie. De werkelijkheid kan afwijken van de afbeeldingen, hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

4. U kunt tijdens het boeken een voorkeursplek aangeven. LET WEL: deze worden noch door onze aanbieder, noch door LUX-camp gegarandeerd. Eventuele aangevraagde en ontvangen plattegrondjes zijn ter indicatie. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend.

5. U dient het maximaal aantal toegestane personen per accommodatie in acht te nemen. Degene die de reis boekt, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle opgegeven reisdeelnemers. Indien u het maximaal aantal personen overschrijdt kan u de toegang tot de accomodatie geweigerd worden.

6. Om een boeking te maken, klikt u op "Selecteer". Vervolgens komt u in het boekingsscherm waar u uw contactgegevens invult en eventuele extra diensten kunt toevoegen. In de laatste stap aanvaardt u onze algemene voorwaarden en bevestigt u de reis door op "Boek"  of  "Nu Betalen" (i.g. last minute) te klikken. U ontvangt automatisch een e-mail waarin staat dat uw aanvraag door ons is ontvangen. Wij zullen de aanvraag controleren op beschikbaarheid. Wanneer alles in orde is, ontvangt u een reisbevestiging van ons per e-mail. Als u deze stappen hebt doorlopen en de bevestiging heeft ontvangen, is uw aankoop definitief en bindend.

7. Wanneer u een reservering maakt of een boekingsaanvraag doet via de website www.lux-camp.nl gaat u akkoord met deze algemene voorwaarden. Dit geldt ook voor eventuele telefonische boekingen of boekingen die gedaan zijn per fax of email.

Artikel 4 - Herroepingsrecht

1. Als u goederen of diensten bij ons koopt, heeft u in principe geen bedenkingstermijn. De wet geeft webshops, die logies aanbieden, de mogelijkheid om het herroepingsrecht uit te sluiten. Wanneer u een boeking bij ons heeft gemaakt, kunt u uw boeking kosteloos annuleren tot dat u de (aan)betaling heeft gedaan. De aanbetaling dient binnen 3 dagen naar ons overgemaakt te worden. Wanneer wij de aanbetaling hebben ontvangen, kunt u de boeking niet meer kosteloos annuleren en gelden de annuleringstarieven. De tarieven worden uitgelegd in artikel 13.

2.  Boekingen die plaatsvinden binnen 8 weken (last-minute) zijn uitgesloten van de mogelijkheid tot kosteloos annuleren binnen 3 dagen. Vanaf de datum van de last-minute boeking gelden de annuleringstarieven zoals weergegeven in artikel 13.

3.  LUX-camp behoudt zich het recht een boeking te annuleren, nadat wij per email twee betalingsherinneringen hebben verstuurd en geen volledige betaling hebben ontvangen. De eventueel reeds gedane aanbetaling wordt in dit geval niet teruggestort en LUX-camp kan de annuleringskosten aan de klant in rekening brengen.

4.  Eventuele (annulerings)kosten die LuxCamp's aanbieders in rekening brengen kunnen doorberekend worden aan de klant. Dit geldt ook voor het volledige, misgelopen bedrag dat openstaande is gebleven door het niet-verhuren van een bepaalde accomodatie en het eventuele bedrag dat het op had kunnen levereren had het wel nog tijdig verhuurd kunnen worden dmv een alternatieve bezetting.

5. LuxCamp behoudt zich het recht uw reservering te beëindigen wanneer u, na een waarschuwing te hebben ontvangen:
a) op de plaats van bestemming voor onoverkomelijke problemen zorgt
b) de medewerkers van LuxCamp of hun agenten op onaanvaardbare manier behandeld of toespreekt

In kunt in dit extreme geval geen aanspraak maken op enegerlei restitutie van de reeds betaalde reissom. Toegang tot de accommodatie c.q. camping kan u ontzegd worden.

6. Voor complementaire informatie over annuleren, verwijzen wij naar artikel 13.

Artikel 5 - De prijs

1. Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven. Kortingsacties die voor of na uw boekingsdatum plaatsvinden kunnen wij niet in de reeds bevestigde prijs doorvoeren.

2. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW en toeslagen. U kunt zelf kiezen voor extra diensten, waarvan de prijzen worden berekend met het totaalbedrag in het boekingsscherm. De totaalprijs in het boekingsscherm is de uiteindelijke prijs. U komt dus nooit voor verrassingen te staan.

3. De prijzen die op onze website vermeld worden zijn in principe juist en worden continue gecontroleerd. Het kan in bijzondere gevallen voorkomen dat u een reisbevestiging ontvangt met een duidelijk foutieve prijs (bv. exorbitant hoog of laag). LuxCamp behoudt zich het recht op dat moment de prijs alsnog aan te passen. Mocht er onverhoopt iets fout zijn gegaan met de aangegeven prijs, brengt LuxCamp hier u zo snel mogelijk van op de hoogte.

Artikel 6 - Betaling

1. Wij kunnen enkel betalingen via de betalingsmethoden die op onze website staan vermeld aanvaarden.


2. Om een veilige online betaling en de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heeft u geen speciale software nodig. U herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van uw browser.

3. Na ontvangst van de reisbevestiging, die u per e-mail krijgt toegestuurd, moet de eerste aanbetaling binnen 3 dagen in ons bezit zijn. De eerste aanbetaling bedraagt 25% van de totaalprijs. Het restbedrag betaalt u 8 weken voor vertrek.

4. Voor vroegboekingen geldt dat er niet 25% van de reissom maar slechts EUR 75.- aanbetaling overgemaakt dient te worden binnen 3 dagen.

5. Last-Minute boekingen (minder dan 8 weken voor vertrek) dienen via iDEAL of credit card in zijn geheel en per direct betaald te worden. Uw resevering wordt binnen 1 tot 3 werkdagen bevestigd. Zodra u een bevestiging heeft ontvangen is de boeking definitief en bindend. Er is op deze boekingen geen herroepingsrecht van toepassing.

Mocht u willen annuleren, gelden de annuleringscondities zoals omschreven in artikel 13. In het uitzonderlijke geval dat een gekozen en betaalde accommodatie niet meer beschikbaar is, stuurt LuxCamp u in eerste instantie een mogelijk alternatief aanbod. Mocht u niet van dit aanbod gebruik willen maken, wordt het volledige bedrag terug gestort.

6. Voor een aantal van onze aanbieders geldt dat de accommodatie te allen tijden op aanvraag is. In dat geval wordt er - zelfs in de last minute periode - niet om een directe betaling gevraagd. U doet bij ons een aanvraag en als de aanbieder ons de beschikbaarheid heeft bevestigd, ontvangt u van ons een definitieve reisbevestiging en faktuur. 

Artikel 7 - Conformiteit en garantie

1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan uw bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die u ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen u natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van uw boeking bestaande wetten.

LuxCamp is lid van de SGR, Stichting Garantiefonds Reisgelden. SGR staat o.a. - in geval van financieel onvermogen of faillissement van LuxCamp - garant voor uw vooruitbetaalde reisgeld.

Lidmaatschapnummer is 3656. De volledige voorwaarden van lidmaatschap bij de SGR kunt u nalezen op: https://www.sgr.nl/garantieregeling

Artikel 8 - Levering en uitvoering

1. De reisbevestiging wordt geleverd op het door u bij uw boeking aangegeven e-mailadres.

2. Wanneer de aanvraag door ons is ontvangen, controleren wij de aanvraag en sturen wij u de definitieve reisbevesting per e-mail. U zult de definitieve reisbevestiging binnen 1 à 3 werkdagen ontvangen, mits de accommodatie beschikbaar is.

3. Het kan voorkomen dat de gewenste vakantie niet meer beschikbaar is maar toch op de website staat vermeld. In het geval van onbeschikbaarheid ontvangt u van ons een email met alternatieve aanbiedingen conform uw aanvraag.

4. Voorkeuren die u heeft opgegeven bij uw boeking kunnen wij slechts doorgeven aan onze aanbieders en bieden geen garantie.

5. LuxCamp is een bemiddelaar voor onze aanbieders. De aanbieder is verantwoordelijk voor de reis vanaf het moment van boeking. LuxCamp is alleen verantwoordelijk voor de bemiddeling tussen de consument en de aanbieder. LuxCamp zorgt ervoor dat de overeenkomst tussen beiden partijen tot stand komt. De consument kan LuxCamp aanspreken als er iets mis gaat bij die bemiddeling of bij de boeking zelf. Heeft u een klacht over de uitvoering van de reis? Dan spreekt u hier allereerst de vertegenwoordiging van de aanbieder ter plaatste hierop aan.

6. LuxCamp streeft ernaar de website en alle u toegezonden informatie zo goed mogelijk up to date te houden. Het kan echter voorkomen dat er op de site of in één van onze documenten een fout is geslopen. Mochten wij iets vergeten zijn of u verkeerd hebben geïnformeerd, kan LuxCamp hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld. LuxCamp behoudt zich het recht aanpassingen door te voeren en eventuele correcties te maken.

7. In het voor- en naseizoen kan het voorkomen dat niet alle faciliteiten op de camping beschikbaar zijn (zwembad, animatie, winkels, etc.). LuxCamp wordt hier niet systematisch door de aanbieder en/of camping over geïnformeerd. LuxCamp kan geen aansprakelijkheid accepteren voor gewijzigde omstandigheden ter plekke.


Artikel 9 - Duur

1. De overeenkomst is geldig vanaf het moment dat de consument de definitieve reisbevestiging heeft ontvangen. Het is een bindende overeenkomst zonder herroepingsrecht. De overeenkomst is geldig tot en met de vertrekdatum die op de reisbevestiging staat aangegeven.

U wordt op de vakantiebestemming verwacht vanaf de op de voucher vermelde inchecktijden, dit is over het algemeen aan het eind van de middag. Eerder inchecken is niet mogelijk. Vaak mag u wel al eerder van de campingfaciliteiten gebruik maken (onder voorbehoud). Uitchecken dient over het algemeen in de ochtend te gebeuren op de dag van vertrek. Eerder vertrekken is alleen mogelijk in overleg met - en akkoord van - de vertegenwoordiging ter plekke. De exacte in- en uitchecktijden staan op uw voucher/reisbescheiden vermeld.

Artikel 10 - Overmacht

1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.

2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, terrorisme, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, het niet of niet op tijd leveren van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

Artikel 11 Intellectueel eigendom

1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen in al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.

2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag u bijvoorbeeld tekeningen, foto’,s namen, teksten, logo’s en kleurencombinaties etc.… niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Artikel 12 - Klachtenregeling en geschillen

1. Mochten er zich problemen voordoen op de reis, dient u dit in de eerste instantie direct te bespreken met de reisvertegenwoordigers op de camping. Zij staan hiervoor tot uw beschikking.

Indien de problemen niet kunnen worden opgelost in samenwerking met de lokale vertegenwoordigers, is het van belang dat u ons zo snel op de hoogte brengt van eventuele misverstanden, problemen of geschillen.

Belangrijk is dat u dit doet zolang u nog op de camping bent. Op deze manier wordt LuxCamp - als tussenpersoon - in de mogelijkheid gesteld een oplossing te vinden. Wanneer wij pas na thuiskomst over uw problemen worden ingelicht, kunnen wij helaas geen compensatie meer aanbieden.

U kunt ons bellen op 020 26 26 344 of mailen op info@lux-camp.nl

2.  Wanneer er naderhand alsnog sprake is van ontevredenheid, kunt u ons DIT FORMULIER volledig ingevuld retourneren. Let wel, dit dient uiterlijk 7 dagen na thuiskomst bij ons binnen te zijn. Klachten waarover wij later dan 7 dagen na thuiskomst worden ingelicht, kunnen helaas niet meer in behandeling worden genomen.
 
U kunt het formulier per mail terugsturen naar info@lux-camp.nl. In het onderwerp zet u „Klacht + uw reisbevestigingsnummer“.
 
Uiterlijk 4 weken na ontvangst van uw klacht krijgt u van ons een antwoord.

3. Reisleiders, receptionisten, agenten of medewerkers van onze aanbieders zijn niet gerechtigd voor LuxCamp te spreken. Er kan op geen enkele wijze aanspraak gemaakt worden op een eventuele uitspraak of toezegging van bovengenoemde personen of instanties.

4. LuxCamp heeft het kwaliteitslabel #SLA20184 van Safeshops. Voor geschillen, waarmee u niet bij ons terecht kunt, kunt u direct met hun contact opnemen. De SafeShops.be klachtenprocedure voorziet in een afhandeling van klachten van consumenten betreffende het respect van een labeldrager voor de labelvoorwaarden.

Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd.  Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en Consumentenbescherming.

Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl .  Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr 

Artikel 13 - Annuleren

1. Wanneer u een boeking bij ons heeft gemaakt, kunt u uw boeking kosteloos annuleren tot dat u de (aan)betaling heeft gedaan. Deze aanbetaling dient binnen 3 dagen naar ons overgemaakt te worden. Wanneer wij de aanbetaling hebben ontvangen, kunt u de boeking niet meer kosteloos annuleren en gelden de annuleringstarieven.

2.  Boekingen die plaatsvinden binnen 8 weken (last-minute) zijn uitgesloten van de mogelijkheid tot kosteloos annuleren binnen 3 dagen. Vanaf de datum van de last-minute boeking gelden de annuleringstarieven zoals weergegeven in het volgende schema.

3. Vroegboekingen kunnen kosteloos worden geannuleerd tot uiterlijk 31 januari van het jaar waarin de reis plaatsvind.

4. Wilt u uw reis annuleren en heeft u al een (aan)betaling gedaan?

Hiervoor dient u schriftelijk of per email contact op te nemen met CampingVision AG. U wordt geadviseerd om de reden voor annulering te verklaren.

CampingVision AG heeft uw geboekte reis vastgelegd bij één van onze aanbieders en naar gelang de annuleringsdatum, dienen de accommodatie en de eventueel bijgeboekte extra's door CampingVision AG aan de desbetreffende aanbieder te worden afgerekent.

Op basis van o.a. deze criteria zijn de annuleringskosten op de volgende manier uitgesplitst. De annuleringskosten worden berekent vanaf de datum waarop de klant schriftelijk heeft opgezegd.


meer dan 46 dagen voor vertrek:20%

tussen 45 - 36 dagen voor vertrek:50%

tussen 35 - 3 dagen voor vertrek:80%

2 dagen tot vertrek/no show:100%


6. Mocht u besluiten - om wat voor reden dan ook - later op uw vakantiebestemming aan te komen of eerder te vertrekken, worden deze dagen berekent als 'no show' en dus voor 100% in rekening gebracht. U kunt geenszins aanspraak maken op gedeeltelijke restitutie van de reissom.


7. U kunt bij ons een zekerheidspakket afsluiten voor 2% van het totaalbedrag. Wij hanteren afgeronde bedragen. Het zekerheidspakket dekt uw annuleringskosten mits u ten laatste 1 dag voor vertrek vóór 12 uur annuleert en in het bezit bent van een doktersverklaring. Er geldt een eigen risico van 10% van het totaalbedrag plus de kosten van het zekerheidspakket.


De volledige voorwaarden van het pakket vind u hier of hieronder in artikel 14. 

Artikel 14 - Zekerheidspakket

LUX-camp raadt aan om een zekerheidspakket af te sluiten en daarnaast een particuliere ziektekosten-, of reisverzekering die de kosten van eventuele schade door ziekte en/of repatriëring tijdens uw reis dekt.


Hoe ben ik verzekerd met het zekerheidspakket?

Het zekerheidspakket dekt uw reiskosten als u annuleert vóórdat u vertrekt.

Het zekerheidspakket kan los aan uw boeking worden toegevoegd voordat de eerste (aan)betaling is gedaan.

  • U kunt kosteloos – en zonder opgaaf van reden - annuleren tot 60 dagen voor vertrek.

  • In geval van acute ziekte kunt u 1 dag tevoren vóór 12.00 uur schriftelijk annuleren. Er dient een doktersverklaring te worden overlegd.

  • U kunt kosteloos uw boeking wijzigen tot 14 dagen voor vertrek mits hiervoor door de aanbieder geen kosten worden berekend.

Wat kost het zekerheidspakket?

  • Het zekerheidspakket bedraagt 2% van het totaalbedrag. De bedragen die wij hanteren op de gehele website zijn afgerond naar hele bedragen.

  • Er geldt een eigen risico van 10% plus de kosten van het zekerheidspakket.

Ziekte/Ongeval/Overlijden

Mocht er een familielid of partner zijn overleden, ernstig ziek zijn of letsel hebben opgelopen door een ongeval kan u uw reis uiterlijk 1 dag voor de vertrekdatum tot 12.00 uur annuleren. Het gaat hierbij om:

  • Familieleden van de eerste of tweede graad (ouders, broers/zussen, grootouders, schoonouders, stiefkinderen).

  • Een partner met wie u getrouwd bent of een samenlevingscontract heeft.

In geval van ziekte verlangen wij een dokterscertificaat. Het certificaat dient uiterlijk 7 dagen na het annuleringsverzoek door ons ontvangen te zijn. De kosten voor deze verklaring zijn voor de gast zelf.

Personen ouder dan 75 jaar en personen met chronische ziekten komen niet in aanmerking voor het zekerheidspakket.

Zwangerschap en de gevolgen daarvan worden niet beschouwd als ziekte.

LUX-camp behoudt zich het recht om bij twijfel een verder onderzoek door een eigen arts te organiseren.

Medische kosten en eventuele materiële schade veroorzaakt tijdens de reis zijn niet verzekerd.


Divers

In geval van een voortijdige terugkeer wegens ziekte, ongevallen, natuurrampen of politieke onrust ter plekke kan het zekerheidspakket niet worden ingezet.

Mocht u de reis willen annuleren omdat u een gunstiger aanbod heeft gevonden op onze website, houdt er dan rekening mee dat er geen nieuwe reis geboekt mag worden binnen de eerste 48 uur. 

Artikel 15 - Wijzingen

1. Mochten er wijzigingen zijn in de gesloten overeenkomst tussen de klant en LuxCamp zijn beider partijen verplicht deze wijzigingen per direct kenbaar te maken.

2. Wijzigingen uwerzijds kunnen uitsluitend op aanvraag geschieden en dienen, indien de wijziging mogelijk is, schriftelijk door LUX-camp worden bevestigd.

3. Indien de door u aangebrachte wijzigingen resulteren in extra kosten voor LuxCamp (bijvoorbeeld door annuleringskosten die aanbieders in rekening brengen), worden deze bij u in rekening gebracht.

4. In het geval van een belangrijke wijziging in ons aanbod, die de inhoud van de overeenkomst essentieel veranderd, heeft u als klant de mogelijkheid u terug te trekken. LuxCamp zal proberen een alternatief aanbod van gelijkwaardige kwaliteit voor u te vinden. Dit is echter alleen mogelijk als er alternatieven bestaan bij dezelfde aanbieder en dit voor LuxCamp geen extra kosten met zich meebrengt. Mocht u besluiten niet langer van de geboekte reis gebruik te maken, worden de reeds betaalde gelden teruggestort.

Artikel 16 - Prijsverhoging

1. LUX-camp behoudt zich het recht om de overeengekomen prijs te wijzigen in geval van een prijsstijging van bepaalde diensten zoals BTW, toeristenbelasting of wisselkoersen.

2. Een prijsstijging kan alleen doorgevoerd worden als er meer dan 4 maanden voor uw vertrekdatum resteren.

3. Indien u een vroegboeking doet voor het volgende seizoen, zijn niet altijd alle prijzen/beschikbaarheid van onze diverse aanbieders bij LuxCamp bekend.

U doet dan een boekingsaanvraag en maakt geen vaste reservering. Wanneer de uiteindelijke prijzen/beschikbaarheid door desbetreffende aanbieder bij LuxCamp bekend worden gemaakt, wordt u hier onmiddelijk van op de hoogte gesteld.

Mocht er tussen uw originele aanvraag en de uiteindelijke prijs meer dan 5% hoogteverschil zitten, bent u vrij te annuleren. Eventueel gedane aanbetalingen worden terug gestort.

Artikel 17 - Gevonden voorwerpen

1. U bent als klant zelf verantwoordelijk voor uw spullen. LuxCamp kan geenszins aansprakelijk worden gesteld voor verloren, gestolen, beschadigde of achtergelaten spullen. Wij raden u aan de accommodatie goed te controleren voor vertrek.

Mocht u onverhoopt toch iets ter plekke vergeten zijn, kunt u contact met ons opnemen. LuxCamp zal in deze gevallen fungeren als intermediair en namens u contact opnemen met de aanbieder bij wie u de reis geboekt heeft. Dit dient uiterlijk 14 dagen na de vertrekdatum te gebeuren. Indien uw spullen zijn teruggevonden, worden deze door de aanbieder per post teruggestuurd. LUX-camp is hier niet verantwoordelijk voor. Houdt rekening met verzendkosten van ongeveer EUR 35.-,  ongeacht het object.

Artikel 18 - Huisdieren

1. Huisdieren zijn slechts toegestaan in enkele selecteerde accommodaties van bepaalde aanbieders. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen voor dat honden op een bepaalde camping zijn toegestaan maar NIET in de geselecteerde accommodatie. U dient te allen tijden tijdens het boeken aan te geven dat u uw huisdier wenst mee te nemen naar de plaats van bestemming.  Indien u onaangekondigd een huisdier meebrengt in een accommodatie waarin deze niet is toegestaan behoudt de reisaanbieder zich het recht u de toegang tot de camping c.q. de accommodatie te ontzeggen.
 
Om misverstanden voorkomen raden wij u aan om altijd op voorhand contact met ons op te nemen.